NHL on solminut uuden sopimuksen paitojensa merkistä. Kaudesta 2016-17 alkaen Reebok vaihtuu Adidakseen.
Sopimuksen arvo on lähteiden mukaan noin 35 miljoonaa dollaria per kausi. Adidas voitti kisan Under Armourin ja Bauer Hockeyn nenän edestä.
TSN:n mukaan uusi sopimus kaksinkertaistaa liigan tulot nykyiseen sopimukseen verrattuna. Sivuston lähteiden mukaan myös tulevan World Cupin paidat tulevat todennäköisesti samalta valmistajalta.
Muutoksen uskovan valmistelevan NHL:ää taas lähemmäksi mainoksien tuomista pelipaitoihin. Viime vuonna pidetyn NHL-seurojen johtajien kokouksessa arvioitiin, että joukkueet saattaisivat tienata mainoksilla noin neljä miljoonaa dollaria per vuosi − siis yhteensä 120 miljoonaa dollaria kaikille joukkueille.
Adidas ilmoitti maaliskuussa luopuvansa 11 vuotta kestäneestä yhteistyöstään NBA:n kanssa. Jatkossa yritys aikoo keskittyä enemmän yksittäisten pelaajien kanssa tehtyihin sopimuksiin. NHL-pelaajista Connor McDavid on jo tehnyt yhteistyötä yrityksen kanssa, ja sen tavoitteena on saada myös Sidney Crosby siipiensä suojaan.